30.11.2018 (PIĄTEK)
GODZ. 18:00 
autorstwa absolwentek studiów podyplomowych Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Wydziału Malarstwa i Grafiki. Małgorzata Jaworska, Urszula Poncyljusz oraz Anna Stachera zaprezentują prace w różnych technikach, niekiedy eksperymentalnych, z dziedziny malarstwa, grafiki i kolażu.
Wstęp wolny.
Miejsce: Galeria RAMA MOK
O artystkach
Małgorzata Jaworska
Absolwentka studiów podyplomowych Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Wydziału Malarstwa i Grafiki, które ukończyła z wyróżnieniem.
Należy do Związku Polskich Artystów Malarzy i Grafików. Swoje umiejętności malarskie, rysunkowe i graficzne przez wiele lat rozwijała w wielu uznanych Pracowniach.
Małgorzata Jaworska wciąż poszukuje własnej formy wypowiedzi. Buduje koncepcję sztuki emocjonalnej i konceptualnej. Niekiedy podejmuje, w swoich pracach, wątki osobiste. Sztuka jest dla niej nieoczywista, jest podróżą w nieznane i narzędziem poznania samej siebie.
Uprawia malarstwo sztalugowe, grafikę, kolaż i rysunek.
Uczestniczyła w wielu wystawach zbiorowych, m.in.:
„Prezentacje 35 lat ZPAMIG „ Muzeum Regionalne Siedlce 2018
„Kompozycje Graficzne”- wystawa grafiki, Galeria ZPAP „Na Piętrze”, Łódź, 2018
„Rozmowy”- wystawa malarstwa, rysunku i grafiki z okazji
35-lecia ZPAMIG, Miejskie Muzeum Zabawek, Karpacz, 2018
„Kompozycje graficzne” - wystawa grafiki, Galeria Warszawskiej Szkoły
Zarządzania – Szkoły Wyższej, Warszawa, 2018
Wystawa Podyplomowa –ASP w Łodzi, "Galeria Biała Ściana", Łódż, 2016
Wystawy poplenerowe przy Pałacu w Wilanowie, Warszawa, 2015, 2016

Urszula Poncyljusz
Absolwentka Politechniki Warszawskiej, dla której świat sztuki był od zawsze uzupełnieniem życia zawodowego, na tyle istotnym, że stał się w rezultacie dominującym nurtem aktywności. Od wielu lat uczęszcza na zajęcia związane z twórczością plastyczną.
W 2016 r. ukończyła z wyróżnieniem studia podyplomowe na Wydziale Grafiki i Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi na kierunku Malarstwo i Rysunek. Pośród kilku technik, którymi się posługuje, malarstwo akrylowe oraz akwarelowe zajmuje kluczowe
Miejsce.
Jej obrazy są rezultatem eksperymentów i poszukiwań, a także starań, aby odwzorować świat w sposób odrębny i indywidualny. Celem długofalowych działań twórczych artystki jest dążenie do związania przedmiotu i abstrakcji, koloru i konstrukcji, świadomości i odczuwania, stylizacja rzeczywistości, wreszcie odkrywanie bezgranicznych możliwości jakie daje kolor.
Należy do Związku Polskich Artystów Malarzy i Grafików.
Wystawy :
- Magazyn Sztuk filia Ośrodka Kultury Ochota; Galeria „Pod Okiem”; Wystawa Malarstwo & Ceramika (2014 r.)
- XVIII Piastowski Przegląd Twórczości Plastycznej Interpretacje; „Czas” (2015 r.)
- Galeria Biała Ściana w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi Wystawa Słuchaczy Studiów Podyplomowych: Malarstwo i Rysunek IV Edycja (2016 r.)
- Magazyn Sztuk filia Ośrodka Kultury Ochoty; Galeria „Pod Okiem” Wystawa „Radziejowice” (2016 r.)
- Lubelskie Spotkania Akwarelowe - Galeria Biblioteki Okna (2017 r.)
- Miejskie Muzeum Zabawek w Karpaczu - Wystawa pt. „Rozmowy” (2018 r.)
- Muzeum Regionalne w Siedlcach - Wystawa Twórczości Członków Związku Polskich Artystów Malarzy i Grafików. Wystawa zorganizowana z Okazji 35-lecia działalności Związku (2018 r.)

Anna Stachera
Urodziła się w Łodzi, gdzie w 2016 roku ukończyła Studia Podyplomowe na wydziale Malarstwa i Rysunku na ASP im. Władysława Strzemińskiego. Mieszka i tworzy w Komorowie pod Warszawą. Należy do Związku Polskich Malarzy i Grafików, od roku związana z pracownią malarską prof. Bukowskiego. Brała udział w wystawach zbiorowych i indywidualnych (Pruszków, Warszawa, Łódź, Katowice, Płońsk, Częstochowa, Karpacz, Legionowo) oraz Art Performance Pruszków Artefakty 2016. Zajmuje się malarstwem sztalugowym w technikach farb akrylowych, olejnych oraz monotypią i kolażem.
Razem z Małgorzatą Jaworską i Urszulą Poncyljusz stworzyła grupę twórczą Pryzmat-y.
Prace Anny Stachery są często wynikiem osobistych przeżyć i emocji, do wyrażenia których artystka poszukuje odpowiedniej formy wyrazu.
Przykładem są obrazy ‘Labirynt I’ i ‘Labirynt II’, roboczo nazwane ‘dotykowymi’, gdzie kolor nie jest istotny, ważne jest aby wejść w interakcję z labiryntem i posługując się tylko dotykiem samemu znaleźć drogę. To rodzaj spotkania z samym sobą i moment wyciszenia.
Monotypia ‘Wielopole’ oraz obraz olejny ‘Wielopole II’ to efekt spotkania z twórczością Tadeusza Kantora.